Ångestdag

Shit, shit, shit.. Ångestdag..

Jag vaknade kl 6 idag och kunde inte somna om. Fram tills dess hade jag däremot sovit superbra, vilket är lite ovanligt när jag sover i någon annans säng. Jag sover bäst ensam. Jag hade en såndär HEMSK mardröm igen. Den här handlade om att jag och syrran och pappa var ensamma i farmors lägenhet och pappa hade köpt ingredienser till marängswiss samt en massa bullar och choklad. Det fanns ingen annan mat och jag var ENORMT sugen på allt pappa hade köpt. Jag hade ångest hela tiden och gav till sist upp och tog en chokladbit, som mot förmodan faktiskt smakade så illa att jag inte kunde äta upp den(drömmar är så orealistiska). Sedan skulle pappa sova, och det var sent på kvällen(redan) och vi hade ännu inte ätit bullarna och marängswissen. Det fanns glass överallt också. Jag frågade vad vi skulle äta imorgon och pappa sa att nu var det slut på pengar, så vi kunde inte äta något imorgon, om vi inte skulle äta resterna från idag förståss. Då fick jag panikångest och vaknade.
Jag HATAR matdrömmarna. Man kan ju tänka sig att det ska vara så att i drömmarna ska man åtminståne få äta mat utan att få ångest, men så är det självklart inte. Istället så blir man utsatt för stora bufféer med förbjuden mat och ångesten tar inte hänsyn till om det är dröm eller verklighet, och när man vaknar sitter den kvar även fast man inser att man inte åt allt det där på riktigt.

M vaknade på rätt sida och var strålande glad, han hade tydligen drömt att han slog ihjäl en snubbe. Han brukar göra det ibland(drömma om det alltså..lol). Snubben hade tydligen förtjänat det, det var "han som började". Jag är inte säker på om någon förtjänar att bli ihjälslagen, möjligen våldtäktsmän och politiker. Jag kan förstå att det låter skrämmande, och jag blev lite bestört när han först berätatde om dessa drömmar, men det skrämmer mig inte. Inte alls faktiskt, det känns snarare som om det finns en massa saker att ta reda på om honom. Det finns så många spännande saker att utforska i lådan som det står M på..
Jag tänkte ju att vi skulle äta gröt tillsammans, men så blev det inte. M hade bråttom och var tvungen att gå direkt till jobbet utan att passera gå, så jag fick gå hem eftersom jag inte börjar förens kl 10.

--- (spontaninlägg!) Det fanns bara mjölk så det räckte till en deciliter! Fan fan fan fan!!! Jag ska ha TVÅ dl mjölk till gröten!! Jag kan bli så ARG när något med maten inte stämmer, rent utav förtvivlad.. Det kommer jag ihåg att jag blev när jag var inlagd och följde ett matschema.. Om det jag skulle ha inte fanns eller var slut så var hela dagen förstörd. Men nu är jag lite äldre, så jag får försöka behärska mig. Skit... Jag som trodde att jag skulle få äta frukost med M idag, annars skulle jag sett till att det fanns mjölk..
--- YESS. Jag kom på ett alternativ. En dl mjölk och en dl vatten, det blir förvisso väldigt vattnig mjölk, men det blir iallafall rätt proportioner... Nu känns det lite bättre..

Schemat är så konstigt idag och dessutom ska jag jobba på eftermiddagen så jag hade(har inte lika mycket längre) stor ångest över hur det skulle bli med maten.. Nu har det däremot ordnat sig eftersom jag sitter med min gröt just nu, och min lunchlåda är klar(tonfiskopasta), jag kommer sluta jobbet ungefär vid 5 istället för 8 idag (fick ett sms om det nyss) så då är det bara att gå hem och laga mat.. Jag klarar mig, jag klarar mig, jag klarar mig... Jag har däremot fortfanade ångest över när jag ska hinna med att äta lunchen..

En sån här dag har typisk hets-potential redan från början. Jag är enormt duktig om jag tar mig igenom den helskinnad. Jag är dessutom helt pank så jag skulle inte ha råd... Jag räknade upp en lista över vad jag skulle vilja äta för M (Pizza, Polartunnbröd med bregott och skinka eller leverpastej och massor med gurka, bullar, kakor, glass, plockgodis, chokladpåskägg, risifrutti, fil och müsli) och han svarade med "allt det där hittar du på ICA". Ja, jag vet. Och jag har varit där och "hittat" det ett antal gånger, och det har bidragit till att jag blivit pank, att jag har fått njursten av vattenbrist, att jag har fått blodsprängda ögon och skakat i hela kroppen osv osv (det sa jag dock inte). Han skojjade om att han skulle sticka till mig en hundralapp (det räcker inte för en hets), men jag totalvägrade, då skulle han släppa lös monstret.

Okej, nu ska jag iväg till skolan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0