Kompensationsdag.

Okej, det här är ju jättedumt, men jag måste skriva av mig det..det här är en kompensationsdag. Imorgon ska jag också ha en kompensationsdag och sedan får vi se hur det blir med söndagen. Om jag lyckas ha en kompensationsdag då med.. Jag ser till att dricka så mycket vatten jag bara kan.. Jag vill INTE få njursten igen.
Så fort kompensationen är slut så ska jag börja äta duktigt igen, så som jag gjorde innan "hetsen".. Alltså ungefär 900 kcal per dag. Jag VET att jag gör alla besvikna nu när jag håller på såhär.. Speciellt när jag faktiskt inte har gått upp utan tvärtom har gått ner. När jag berättade för pappa om det igår så blev han verkligen besviken och började tjata igen..

Jag har hållt igång hela dagen idag och faktiskt skött mitt skolarbete trots att jag kan känna hur kroppen strejkar. För det känns verkligen, när man reser sig upp eller rör sig överhuvudtaget. Det svartnar för ögonen och pirrar i armar och ben, man blir stel i lederna och får tröga reaktioner. Mind over matter.
Jag stannade kvar på skolan efter att vi slutade med Gabbe och en tjej som heter Jenny(Gabbes kk). När klockan närmade sig 6 så sa Jenny att hon var jättehungrig och klagade och gnällde över det. Hon sa att hon var alldeles skakig och behövde äta mat NU! Jag följde med henne till fikarummet och höll henne sälskap medan hon länsade skafferiet på saker i matväg. Hon bad Gabbe att koka potatis åt henne, hon var så skakig och svag att hon inte kunde sa hon och såg ynklig ut. Hon tyckte uppriktigt synd om sig själv. Jag suckade självklart innombords. Självklart så var hela situationen ironisk as hell, men jag höll minen uppe. Stackars Jenny som inte hade ätit sen lunch.

En kompensationsdag innebär att jag inte äter något alls. Jag tycker alltid att det är lättare att äta ingenting än att äta lite, så fort man befattar sig med mat så vill man bara ha mer och eftersom jag inte blir nöjd/mätt när jag äter så är det lika bra att låta bli. Jag vet att jag blir en zombie när jag fastar, det är därför det passar ganska bra att det är helg nu. Som sagt, jag dricker vatten! Som mest har jag fastat i tre dygn i sträck, annars brukade det vanligtvis bli ett eller två dygn.. Det var efter de där tre dygnen som jag fick njursten men det var ju också för att jag innan dess hade spytt en massa..

Jag tillåter mig själv att få bakslag, det måste jag få. Det är tryggt att känna att jag kan "gå tillbaka" till ätstörningen om det går fel.. Men jag ger INTE upp. Som sagt så tänker jag fortsätta vara duktig och äta regelbundet på måndag, alternativt på söndag, igen. Jag upprepar, jag har INTE gett upp, jag har ett bakslag, jag vill INTE dö. "Jag ska bara...."

Jag pratade med Måns idag på skype. Han är så jävla gullig. Snäll, söt och gullig.
Imorgon ska jag och titta på en utställning som några i min klass har, det ska bli spännande! Speciellt eftersom jag är modell på 5 av bilderna. Nakenbilder. Lite skämmigt, men samtidigt spännande. Man ser inte mitt ansikte utan enbart höftbenen, skulderbladen, ryggen, nyckelbenen osv. Alla mina klasskompisar kommer dock fatta att det är jag ändå. Förstås. Hehe.. Men aja. Allt för konsten! Mer om det imorgon. Nu ska jag förflytta mina tröga ben till sängen och titta på South Park.

Kommentarer
Postat av: Cookie

2010-04-17 @ 08:23:02
URL: http://d
Postat av: Cookie

sv: hm känns bra att de säkert pratar bakom min rygg:S Men tack för ditt svar:)

Taack!:)

2010-04-17 @ 08:23:56
URL: http://donttakeorderfromacookie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0