Okej, kul.

När jag ställde mig på vågen nu imorse så vägde jag 51.5 kg. Så det är väl uppenbart att de där 53.7 kilona bara var falskt alarm av något slag. Jag fick alltså hets och förstörde en hel vecka av duktigt ätande i onödan.

En till sak som jag har tänkt på. Jag kanske inte ska kalla det hets.. För det är inte hets, hetsen som bulimiker får ska enligt vad jag har hört vara att man intar stora mängder mat på kort tid och sedan kräks upp den. Men jag brukar äta min mat långsamt eller i normal takt och fördela den över dagen, för att liksom få njuta av den och sedan kräks jag upp den när jag är klar.. När jag däremot inte har "hets" så äter jag extremt långsamt(en tallrik gröt kan ta en halvtimme att äta upp). Jag tror inte jag äter "enorma mängder" heller(även fast det känns så).. Det brukar se ut ungefär såhär att jag äter typ 100 gram godis, kräks tills magen känns tom, äter två mackor, kräks upp dom, och då finns det plats för en macka till osv.. Och planen en sådan dag brukar vara att jag ska hinna äta alla mina "förbjudna" saker som jag är sugen på, så att jag kan återgå till att svälta mig utan att stöta på några cravings och ändå ska magen kännas tom på kvällen.. Så man ska kanske inte kalla det "hets-dag" utan kanske mer en "tillåta-sig-att-äta-allt-men-vara-tvungen-att-spy-upp-det"-dag.. Oavsett så är det ju ett seriöst sjukt beteende..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0