Slöfest och utställning.

Ja, igår så var det ju utställning på lokalen Vox. Världens mysigaste lokal. Der blev jättebra med Fridas bilder(det var hon som tog bilderna på mig) och det kom faktiskt runt 40 pers och tittade, så det var inte misslyckat iallafall. Jag kom dit vid 12 men stannade till ungefär kl halv två på natten. Först hade jag tänkt att jag skulle gå hem mellan visningen och festen som vi skulle ha senare, men det blev inte så. Runt middagstid så gick alla och köpte pizza, jag var den enda som inte åt. Men alla vet ju hur det ligger till så det var ingen big deal och alla skötte sitt eget. Jag uppskattar det väldigt mycket, att jag inte får en massa tjat och gnäll. Jag vet att de bryr sig men de visar det på rätt sätt. Ja, alla förutom en då. Johanna. Hon ska alltid hålla upp pizzabitar och pommes frittes framför näsan på mig och fråga om jag vill ha. "Nej." säger jag bestämt först. Men hon har gjort det så många gånger förut att hon VET att jag kommer säga nej, så varför fortsätter hon? Till slut så snäser jag ett nej åt henne och då går hon i försvar och säger "jag undrade ju bara!". Det gör mig så sjukt irriterad. Det händer alltid minst tre gånger att hon gör så och det är alltid skräpmat det handlar om. "Du FÅR äta!" brukar hon också säga. Ja tack, jag vet att jag får äta. Jag får bli fet också. Men jag får framför allt neka till att äta din fettigt äckliga skräpmat. Som om HON skulle kunna ge mig tillåtelse att äta och i och med det lösa alla mina problem.

Det var iallafall jättemysigt men jag höll på att frysa ihjäl! Helatiden! Det var så SJUKT kallt. Fast det beror ju på mig, ingen annan tyckte att det var så kallt. Jag fick låna en tjocktröja, ett par sockar och en filt av snälla Frida och Tobbe och då blev det lite bättre. Jag drack lite kaffe också för att bli varm. Jag har bestämt mig för att börja dricka kaffe, det ska sätta igång magen har jag hört och dessutom ska man bli pigg av det och det låter ju bra. Det är en bra grej för att dämpa mat-sug också tycker jag (det är inte något som jag har hört, utan något som jag upplever själv) det funkar bättre än te.

Det var en slö fest, det var typ bara två som drack. Men vi hade ju mysigt ändå och det var faktiskt väldigt trevligt. Jag brukar ju bli vild när jag dricker och kunna styra upp fester rejält men jag kunde inte bjuda på det den här gången eftersom jag fortfarande hade kompensationsdag. Alkohol innehåller sjuukt mycket kalorier ju.. Frida "förbjöd" mig dessutom att dricka eftersom hon visste att jag inte hade ätit något. Och det är ju ganska klokt att låte bli om man inte har ätit på två dagar.

Ja, som sagt så är det fortfarande kompensationsdag och vågen visade 50.9 imorse.. Jag såg på en del bilder från utställningen/festen igår och jag tycker inte att jag är så smal...Visst så ska jag ju lita på andra när de säger det eftersom jag inte har rätt kroppsuppfattning, men jag känner mig verkligen inte anorektisk alls..
Just nu sitter jag och funderar på när jag ska börja äta igen.. Ska det vara till frukost imorgon.. eller kanske till middagen ikväll...? Det bästa vore ju imorgon, då har det gått 3 dygn. Fast om man tänker så så skulle jag lika gärna kunna äta middag ikväll eftersom jag slutade äta vid middagstid i torsdags och då har det ju faktiskt gått exakt tre dygn redan då...
Det är så jävla dumt, som jag skrev förut så är det absolut lättast att inte äta något överhuvudtaget. Då slipper jag handskas med maten. Så fort jag stoppar något i munnen så vill jag bara ha mer, men när jag ställer in mig på att inte äta alls så kan jag hålla det hur länge som hellst. Det som däremot är så störande med det är att det inte heller fungerar bra av helt andra skäl, för då börjar kroppen skrika och man orkar ingenting. Fan..

Pratade inte med M igår, men jag sa att jag kanske skulle på fest, så han fattade nog det. Han skulle förövrigt också på fest igår tror jag, så han var väl upptagen med det. Han ringde med stor säkerhet mig på skype men jag var ju inte hemma på hela dagen. Ha. Tji fick han, jag HAR faktiskt kompisar som jag umgås med. Jag var stolt över det hela dagen igår. Jag har ett liv. Sådeså. Och senare idag så ska M ringa mig och jag ska berätta vilket roligt liv och hur många och bra kompisar jag har. (...) Saknade honom jättemycket igår, eller..mest sakande jag mänsklig kontakt. Men idag känns det bättre, idag är jag independent woman. Jag ska nog gå ut och gå i det fina vädret också, och handla ska jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0