En våg.

Idag har jag varit och köpt en våg. Jag har aldrig ägt en våg, och jag har aldrig varit besatt av att väga mig som de flesta anorektiker.. Men eftersom jag har tagit steget för att försöka få ett mer normalt ätbeteende så har jag kommit fram till att jag behöver en. Jag måste på något sätt kunna hålla koll på min vikt så att jag inte går ner för mycket (men framför allt kanske för att hålla koll så att jag inte går upp för mycket nu när jag äter mer än vad jag har gjort på länge....)
Eftersom jag i princip har varit rädd för vågar hittills så hade jag ingen aning om hur mycket jag vägde fram till att jag åkte ner till familjen över påsk.. Pappa övertalade mig att jag behövde vägas. Han sa att han kunde se att jag var farligt nära 50 kg nu, och eftersom han har varit med förut när jag har varit sjuk så vet han att det är då som jag brukar tappa kontrollen och bli okontaktbar.. Han sa att han kunde höra på mitt resonemang kring mat att jag vägde för lite. Jag trodde ju att han snackade skit självklart. Jag var ju tjock, jag vägde säkert 60 kg. Det var också en anledning till att jag inte ville väga mig, om jag skulle väga runt 60, eller till och med 57, vilket jag trodde att jag gjorde, så skulle jag få panik och börja hardcore-fasta igen och det skulle jag inte klara..Eller rättare sagt, det skulle inte min kropp klara, njurstens-episoden med allt blodkissande har gjort mig lite orolig och jag har fattat att jag inte har en oförstörbar kropp...  Men när jag klev upp på vågen (åh, vilken ångest, stå där och förvänta sig att se 60 kg..) så visade det sig att jag vägde 52.5 kg(18.4 i BMI alltså. Jag är 169 cm.)... OCH detta var efter en hel vecka av hets. Det var lite av ett uppvaknande för mig. Nu förstod jag att jag är sjuk på riktigt, jag trodde seriöst att jag vägde runt 60 kg, för det är så jag ser mig själv när jag ser mig i spegeln.
Det här var alltså för ungefär två veckor sedan, och imorgon ska jag väga mig på min nya våg... Jag har redan lite ångest över det, men jag BORDE inte ha gått upp... I hemlighet så vill jag(eller Sissela) att jag ska väga 50 kg, även fast jag VET att det är fel.. jag ska ju bli frisk..

Kommentarer
Postat av: Isa

Tack för den peppande kommentaren! :)



Du verkar ha en snäll, förstående pappa! Kämpa på, kramar

2010-04-15 @ 10:26:25
URL: http://everydayfrometheinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0